Algemene voorwaarden voor online verkoop

BROTHER 
ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN 

 Deze pagina bevat de wettelijke voorwaarden ("Voorwaarden") waaronder wij producten aan u leveren van [https://www.store.brother.be] ("Onze Website"). Wanneer u Onze Website gebruikt, zijn afzonderlijke voorwaarden van toepassing. Onze Website wordt gepubliceerd door een filiaal van Brother International Europe Limited, dat in Nederland actief is en de gegevens op onze Website worden gehost door SITECORE UK, gevestigd te 4th Floor, International House, 1 St Katharine's Way, Londen, E1W 1UN, VERENIGD KONINKRIJK (Tel: +44 20 3327 0630). 

Lees deze Voorwaarden zorgvuldig door voordat u uw bestelling bij ons plaatst. Deze Voorwaarden vertellen u wie wij zijn, hoe wij producten aan u zullen leveren, hoe u en wij het contract kunnen wijzigen of beëindigen, wat u moet doen als er een probleem is en andere belangrijke informatie. 

Door het plaatsen van een bestelling op Onze Website, gaat u ermee akkoord gebonden te zijn aan deze Voorwaarden en de algemene voorwaarden voor het gebruik van Onze Website [hier - link naar gebruiksvoorwaarden invoegen].  Indien u niet akkoord gaat met deze Voorwaarden of indien u vragen heeft over deze Voorwaarden, plaats dan geen bestelling en neem contact op met ons contact center.

1.ONS KUNT OPNEMEN 

Wij zijn een filiaal van Brother International Europe Limited dat in Nederland actief is. Het adres van ons filiaal is Zanderij 00025, Amstelveen, Nederland, 1185ZM. Ons geregistreerde BTW-nummer is NL863205604B01. Brother International Europe Limited is een in Engeland en Wales geregistreerde onderneming met zetel te Brother House, 1 Tame Street, Audenshaw, Manchester, M34 5JE. Het registratienummer van het bedrijf is 00664172.  

Contact met ons opnemen. U kunt contact met ons opnemen door contact op te nemen met ons Contact Center

Contact met u opnemen. Als wij contact met u moeten opnemen, zullen wij het contactnummer, e-mail- of postadres gebruiken dat u ons in uw account hebt verstrekt. Van tijd tot tijd kunnen wij (en/of onze verzendpartners) ook gebruik maken van SMS, WhatsApp of andere messenger services, wanneer u ons daar toestemming voor geeft, om u te voorzien van updates over uw bestelling en verzending. Voor meer informatie over hoe en waarom wij contact met u opnemen en hoe wij omgaan met uw persoonlijke gegevens (zoals uw contactgegevens) verwijzen wij u naar ons privacybeleid 

"Schrijven" omvat ook e-mails. Wanneer wij de woorden "schrijven" of "geschreven" in deze Voorwaarden gebruiken, omvat dit ook e-mails. 

2. HOE DEZE VOORWAARDEN OP U VAN TOEPASSING ZIJN 

Wij bieden producten aan consumenten en zakelijke klanten. Als een deel van deze Voorwaarden alleen betrekking heeft op consumenten of zakelijke klanten, dan vermelden wij dit duidelijk hieronder. 

U bent een consument als u een individu bent en u producten van ons koopt die geheel of hoofdzakelijk voor persoonlijk gebruik zijn, en niet voor gebruik in verband met uw handel, bedrijf, ambacht of beroep. 

Als u een zakelijke klant bent,
vormen deze Voorwaarden, samen met ons Retourbeleid, de volledige overeenkomst tussen ons met betrekking tot uw aankoop. U erkent dat u niet hebt vertrouwd op enige verklaring, belofte, vertegenwoordiging, verzekering of garantie gemaakt of gegeven door of namens ons die niet is opgenomen in deze voorwaarden en dat u geen aanspraak kunt maken op onschuldige of nalatige verkeerde voorstelling van zaken of nalatige verkeerde verklaring op basis van enige verklaring in deze overeenkomst. 

Voor EcoPro gelden andere voorwaarden. Bezoek naar EcoPro Algemene Voorwaarden voor een kopie van de voorwaarden die van toepassing zijn op aankopen van EcoPro abonnementen. 

Retourbeleid. Voor verdere informatie over het retourneren van producten die u van ons hebt gekocht, zie ons Retourbeleid.

3. HOE EEN BESTELLING TE PLAATSEN 

Wie kan een bestelling plaatsen? Deze Voorwaarden hebben betrekking op onze Belgische website, [https://store.brother.be]. Onze Belgische website is gericht op klanten die producten in België willen ontvangen. Indien u naar een ander land dan België wenst te verzenden, gelieve dan onze gids te raadplegen op , of neem contact op met ons Contact Center , en zij zullen u kunnen doorverwijzen naar de relevante website voor uw gebied. 

Registreren van een account. Om een aankoop op Onze Website te kunnen doen, moet u zich registreren voor een account. Ga voor meer informatie over het registreren van uw account naar

Wanneer wordt een bestelling geplaatst? Zodra u de producten die u wenst te kopen hebt geselecteerd en in uw winkelmandje hebt geplaatst, wordt u door een reeks instructies op het scherm door het afrekenproces geleid.  U plaatst een bestelling door op de knop "Bestelling verzenden" te klikken aan het einde van het afrekenproces. Door op deze knop te klikken, gaat u een bindende overeenkomst met ons aan voor de producten in die bestelling en nemen wij de betaling voor de bestelling in ontvangst. 

Uw bestelnummer. Wij kennen een bestelnummer toe aan uw bestelling en vertellen u wat het is wanneer u uw bestelling plaatst. Het zal ons helpen als u ons het bestelnummer kunt meedelen wanneer u contact met ons opneemt over uw bestelling. 

4. ONS CONTRACT MET U 

Orderbevestiging. Zodra u uw bestelling hebt geplaatst, sturen wij u per e-mail een orderbevestiging met een gedetailleerde beschrijving van de producten die u hebt besteld. Op dat moment sturen wij u ook een factuur.  Niet-betaling. Wij vragen u voor de producten te betalen en zullen uw creditcard/debetkaart belasten of de betaling van u innen op het moment dat u de bestelling plaatst.  Als wij niet in staat zijn de betaling op dat moment te verwerken, zullen wij de verzending opschorten en contact met u opnemen om u in staat te stellen de betaling via een andere methode te regelen. Als wij niet in staat zijn om contact met u op te nemen of u niet in staat bent om de betaling te regelen, kunnen wij het contract met u beëindigen.  
Ons recht om uw bestelling te annuleren.
Wij kunnen het contract annuleren [en alle betalingen terugbetalen die wij van u hebben ontvangen voor de geannuleerde artikelen] als wij ontdekken dat u niet voldoet aan de criteria voor het plaatsen van een bestelling zoals uiteengezet in deze Voorwaarden, omdat wij geen autorisatie voor uw betaling hebben kunnen verkrijgen of omdat wij niet in staat zijn om een door u opgegeven uiterste verzenddatum te halen. 

5. ONZE PRODUCTEN 

Wij zullen alle redelijke zorg in acht nemen om ervoor te zorgen dat de productspecificaties, beschrijvingen, gerelateerde benodigdheden, afbeeldingen en prijzen die op Onze Website staan correct, accuraat en up-to-date zijn.  Gelieve echter nota te nemen van het volgende: 

Vragen.  Als u vragen hebt over de specificaties van een product dat u wilt kopen, neem dan contact op met ons contact center

Afbeeldingen. De afbeeldingen van de producten op Onze Website zijn uitsluitend bedoeld ter illustratie en geven niet het daadwerkelijke product weer dat u zult ontvangen. Er kunnen enkele kleine afwijkingen zijn met betrekking tot de kleur, grootte, gewicht en afmetingen van het product. 

Inkt en toner. Op Onze Website kan het aantal pagina's worden vermeld dat met onze inkt- en tonercartridges kan worden afgedrukt. Dit aantal wordt bepaald in overeenstemming met de toepasselijke normen, waaronder ISO/IEC 19752 en ISO/IEC 19798. 

Productverpakking kan variëren. De verpakking van het product kan afwijken van de verpakking die wordt getoond in afbeeldingen op Onze Website.  

Wijzigingen aan onze producten. Wij kunnen wijzigingen aanbrengen in onze producten om wijzigingen in relevante wetgeving, wettelijke vereisten of om andere redenen waarover wij geen controle hebben, te weerspiegelen. Als wij een belangrijke wijziging aanbrengen in een product nadat u uw bestelling hebt geplaatst, zullen wij u daarvan op de hoogte brengen. U kunt dan contact met ons opnemen om het contract te beëindigen voordat de wijzigingen van kracht worden en een terugbetaling te ontvangen voor alle betaalde maar niet ontvangen producten. 

6. VERZENDING 

Verzendingskosten. Wij maken gebruik van verzendpartners om de producten bij u te bezorgen.  De verzendkosten zijn afhankelijk van de producten en het afleveradres.  De verzendopties en de bijbehorende verzendkosten voor uw producten worden weergegeven op de afrekenpagina wanneer u uw bestelling plaatst. U kunt meer details over verzendkosten en levertijden zien.

Levertijden. Uw bestelling wordt uitgevoerd op de geschatte verzenddatum die in de e-mail met de orderbevestiging wordt vermeld, tenzij wij verhinderd zijn door omstandigheden waarover wij redelijkerwijs geen controle hebben (door overmacht en/of tegenspoed). Als dit gebeurt, zullen wij zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om u dit te laten weten en u een herziene geschatte verzenddatum te geven. Op voorwaarde dat wij dit doen, zijn wij niet aansprakelijk voor dergelijke vertragingen.  Als de vertraging aanzienlijk is, kunt u contact met ons opnemen om het contract te beëindigen en een terugbetaling te ontvangen voor alle producten waarvoor u hebt betaald maar die u niet hebt ontvangen.  

Gemiste leveringen. Als er niemand beschikbaar is op uw adres om de levering in ontvangst te nemen, zullen onze verzendpartners een briefje achterlaten met informatie over hoe u de levering kunt herschikken.  Als u de gemiste levering niet opnieuw regelt, zullen wij contact met u opnemen voor verdere instructies. Als wij, ondanks onze redelijke inspanningen, niet in staat zijn om contact met u op te nemen of om de levering opnieuw te regelen, kunnen wij het contract beëindigen en zullen wij u terugbetalen voor alle producten waarvoor u hebt betaald maar die u niet hebt ontvangen.   

Eigendom en Risico. U bent verantwoordelijk voor de producten vanaf het moment dat u of iemand die door u gemachtigd is, het product van ons ontvangt (of van onze verzendpartners, namens ons).  Als u een bestelling op geldige wijze annuleert of het contract beëindigt, gaat de verantwoordelijkheid voor de geretourneerde producten weer op ons over op het moment dat u of iemand die door u is gemachtigd, het product overhandigt aan een van onze medewerkers of aan onze verzendpartner (als wij hebben geregeld dat het product bij u wordt opgehaald) of (als u de retournering zelf regelt) wij het van uw vervoerder ontvangen op een van onze bedrijfsadressen.  

U bent eigenaar van het product vanaf het moment dat wij de volledige betaling in overmaking hebben ontvangen of, indien later, bij aflevering. 

7. IN GEVAL VAN EEN PROBLEEM MET HET PRODUCT 

Nazicht. U dient het product bij aflevering na te zien. Als u gebreken of problemen met het product vaststelt, neem dan onmiddellijk contact op met ons Contact Center. 

Hoe ons te bereiken bij problemen. Als u vragen of klachten heeft over het product, neem dan contact met ons op. U kunt onze FAQ's raadplegen of contact opnemen met ons contact center.

Garantie. Wij bieden een standaard productgarantie vanaf de datum van aankoop op onze producten, zoals uiteengezet op de beschrijvingspagina voor dat product.  Dit is een aanvulling op uw wettelijke garantie en heeft geen invloed op uw wettelijke rechten.  Voor garantievoorwaarden of hoe u een garantieclaim kunt indienen - zie.

Uw wettelijke rechten als consument. Het is onze verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de goederen die wij aan u als consument leveren, zijn zoals beschreven, geschikt zijn voor het beoogde doel en van voldoende kwaliteit zijn. Als consument heeft u wettelijke rechten met betrekking tot producten die niet aan deze normen voldoen. Dit kan onder meer inhouden dat u het betreffende product mag weigeren, reparatie of vervanging mag aanvragen en/of uw geld geheel of gedeeltelijk terug en/of schadevergoeding mag ontvangen.  Advies over uw wettelijke rechten is verkrijgbaar bij uw plaatselijke Citizens' Advice Bureau of Trading Standards-kantoor. Niets in deze Voorwaarden zal deze wettelijke rechten beïnvloeden. 

Uw rechten bij defecte producten als zakelijke klant. Als u een zakelijke klant bent, garanderen wij dat de producten bij levering: a) in alle wezenlijke opzichten in overeenstemming zijn met hun beschrijving; b) vrij zijn van materiële gebreken in ontwerp, materiaal en afwerking; en c) van voldoende kwaliteit zijn (in overeenstemming met de Belgische wetgeving (d.w.z. het Wetboek Economisch Recht, het Burgerlijk Wetboek, enz, ). 

Indien u ons binnen 30 dagen na levering schriftelijk laat weten dat een product niet voldoet aan de hierboven beschreven garantie, zullen wij, naar onze keuze, het defecte product repareren of vervangen, of de prijs van het defecte product volledig terugbetalen, op voorwaarde dat u ons een redelijke kans geeft om het product te onderzoeken en u het product op onze kosten aan ons retourneert.   

Wij zijn niet aansprakelijk voor het niet voldoen van een product aan de garantie in deze paragraaf indien: a) u een dergelijk product verder gebruikt nadat u ons op de hoogte heeft gesteld van het defect; b) het defect ontstaat doordat u de productspecificatie of onze andere schriftelijke instructies met betrekking tot de opslag, installatie, inbedrijfstelling, gebruik of onderhoud van het product niet heeft opgevolgd; c) u het product wijzigt of repareert zonder onze schriftelijke toestemming; of d) het defect ontstaat als gevolg van normale slijtage, opzettelijke schade, nalatigheid, of abnormale werkomstandigheden. 

De bepalingen van deze paragraaf zijn ook van toepassing op alle gerepareerde of vervangende producten die door ons worden geleverd. 

8. UW RECHTEN OM EEN BESTELLING TE ANNULEREN OF HET CONTRACT TE BEËINDIGEN  

Onze schending. Als u een consument bent, hebt u naast uw rechten om een bestelling te annuleren of het contract te beëindigen, zoals elders in deze Voorwaarden uiteengezet, het recht om het contract te beëindigen, indien:  

(a) wij u hebben geïnformeerd over een aanstaande wijziging van een product dat u hebt besteld; 

(b) wij u op de hoogte hebben gesteld van een fout in de beschrijving van het product dat u hebt besteld, en u niet verder wenst te gaan; of 

(c) wij in strijd met deze Voorwaarden handelen of onze wettelijke verplichtingen niet nakomen.  

Als u het contract beëindigt vanwege onze schending, zullen wij u volledig terugbetalen voor alle producten die wij aan u hebben geleverd onder dat contract en die u aan ons retourneert. Wij zullen u ook volledig terugbetalen voor alle producten die u hebt betaald maar niet hebt ontvangen en u kunt ook recht hebben op compensatie.   

Uw recht om van gedachten te veranderen. Als u een consument bent, bieden wij u voor de meeste online gekochte producten een periode van 28 dagen om van gedachten te veranderen en uw geld terug te krijgen.   

Om gebruik te maken van uw recht om van gedachten te veranderen, moet u ons daarvan op de hoogte brengen binnen 28 dagen na de dag waarop u de producten hebt ontvangen of, als uw bestelling in verschillende leveringen over verschillende dagen is verdeeld, binnen 28 dagen na de dag waarop u het laatste pakket hebt ontvangen.   

Uitzonderingen op het recht op herroeping. Het recht op herroeping is niet van toepassing op inkt- of tonercartridges/navullingen waarvan de verzegeling is verbroken en het product niet geschikt is voor wederverkoop.    

Voor meer informatie verwijzen wij u naar ons Retourbeleid .

9. HOE U HET CONTRACT MET ONS KUNT BEËINDIGEN (OOK ALS U EEN CONSUMENT BENT EN VAN GEDACHTEN BENT VERANDERD) 

Laat ons weten dat u het contract wilt beëindigen. Als u een bestelling wilt annuleren of het contract met ons wilt beëindigen in overeenstemming met uw rechten zoals uiteengezet in dit contract of uw wettelijke rechten, moet u ons dat laten weten. U kunt het volgende doen: 

(a) Per telefoon, e-mail, bericht of met behulp van het modelformulier voor annulering.Vermeld uw naam, adres, ordernummer en, indien beschikbaar, uw telefoonnummer en e-mailadres.  

(b) Per post. Print het afdrukbare formulier uit en stuur het naar ons op het adres dat op het formulier staat. Of schrijf ons gewoon op dat adres, met details van wat u hebt gekocht, wanneer u het hebt besteld of ontvangen en uw naam en adres.  

Uitoefening van uw recht om van gedachten te veranderen.  Als u een consument bent, kunt u uw recht om van gedachten te veranderen uitoefenen door binnen 28 dagen na ontvangst van de producten een duidelijke verklaring af te leggen waarin u ons op de hoogte stelt van uw beslissing om van gedachten te veranderen. Om het voor u gemakkelijker en sneller te maken, kunt u gebruik maken van de hierboven vermelde manieren om contact met ons op te nemen. 

Uw verplichting om producten terug te sturen. Als u gebruik wilt maken van uw wettelijke rechten om het contract te annuleren of defecte producten af te wijzen, moet u deze aan ons retourneren via een van de afgiftediensten van onze vervoerder of, in het geval van hardware producten, ons toestaan deze bij u op te halen. Neem contact op met ons contact center voor een retourlabel of om een ophaalafspraak te maken 

Als u gebruik maakt van uw recht om van gedachten te veranderen nadat producten aan u zijn verzonden of u ze hebt ontvangen, moet u ze aan ons retourneren binnen 28 dagen nadat u ons hebt meegedeeld dat u het contract wilt beëindigen.   

Voor meer informatie verwijzen wij u naar ons Retourbeleid.

10. PRIJS EN BETALING  

BTW en eventuele andere belastingen en heffingen inclusief prijs. De prijs van het product (inclusief BTW en eventuele andere toepasselijke belastingen en/of heffingen) is de prijs die op de bestelpagina werd vermeld toen u uw bestelling plaatste. Als het btw-tarief of een andere toepasselijke belasting en/of heffing wijzigt tussen de datum van uw bestelling en de datum waarop wij het product leveren, kunnen wij het btw-tarief en/of een andere toepasselijke belasting en/of heffing dat u betaalt aanpassen, tenzij u het product al volledig hebt betaald voordat de wijziging in het btw-tarief en/of een andere toepasselijke belasting en/of heffing van kracht wordt. 

Wanneer en hoe u moet betalen. Wij accepteren betaling via de verschillende methoden die worden weergegeven op de factureringspagina van ons afrekenproces. Wij vragen u om voor de producten te betalen op het moment dat u uw bestelling plaatst. Door een bestelling te plaatsen, bevestigt u dat de vorm van betaling die u gebruikt om de betaling aan ons te doen, van u of uw onderneming is (zoals van toepassing) en dat u bevoegd bent om de bestelling te plaatsen.  

Facturen. Wij sturen u een factuur per e-mail.  Als u een papieren factuur nodig hebt, kunt u contact opnemen met 

Als u denkt dat een factuur, of informatie op de orderbevestigingse-mail of verzendnota, onjuist is, neem dan onmiddellijk contact met ons op om ons dit te laten weten. 

11. BEPERKING VAN ONZE AANSPRAKELIJKHEID 

Niets in deze Voorwaarden sluit onze aansprakelijkheid uit of beperkt deze voor (a) overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door onze nalatigheid; (b) fraude of frauduleuze verkeerde voorstelling van zaken; (c) opzettelijk wangedrag of grove nalatigheid (d) elke andere zaak met betrekking waartoe het ons niet is toegestaan onze aansprakelijkheid uit te sluiten of te beperken onder de toepasselijke wetgeving. 

Indien u een consument bent: 

Niets in deze Voorwaarden sluit onze aansprakelijkheid uit of beperkt deze voor inbreuk op uw wettelijke recht met betrekking tot de producten die: zoals beschreven en overeenkomen met informatie die wij aan u hebben verstrekt en elke sample of model dat u hebt gezien of onderzocht; van voldoende kwaliteit zijn; en, geschikt zijn voor elk bijzonder doel dat aan ons bekend is gemaakt. 

Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor verlies of schade die niet redelijkerwijs te voorzien is en die voortvloeit uit of verband houdt met deze Voorwaarden. Verlies of schade is voorzienbaar als het duidelijk is dat het zal gebeuren of als, op het moment dat de overeenkomst werd gesloten, zowel wij als u wisten dat het zou kunnen gebeuren. 

Als u een consument bent, leveren wij de producten alleen aan u voor huishoudelijk en privégebruik. Als u de producten gebruikt voor commerciële, zakelijke of wederverkoopdoeleinden, dan is onze aansprakelijkheid jegens u beperkt zoals hieronder uiteengezet.  

Indien u een zakelijke klant bent: 

Behalve voor zover uitdrukkelijk hierboven vermeld: 

zijn wij niet aansprakelijk jegens u, hetzij op grond van een contract, onrechtmatige daad (inclusief nalatigheid), schending van een wettelijke plicht, of anderszins, voor enig verlies van winst, of enige indirecte of gevolgschade voortvloeiend uit of in verband met een contract tussen ons;  

onze gehele aansprakelijkheid jegens u voor alle andere verliezen die voortvloeien uit of in verband met een contract tussen ons, ongeacht of het gaat om een contract, onrechtmatige daad (inclusief nalatigheid), schending van een wettelijke plicht of anderszins, is beperkt tot de totale bedragen die u voor onze producten onder een dergelijk contract hebt betaald. 

12. HOE WIJ U PERSOONLIJKE INFORMATIE KUNNEN GEBRUIKEN 

Wij zullen uw persoonlijke informatie alleen gebruiken zoals uiteengezet in ons  PRIVACYBELEID 
 

13. ANDERE BELANGRIJKE ZAKEN 

Wijzigingen. Wij kunnen deze Voorwaarden van tijd tot tijd herzien en wijzigen, om welke reden dan ook, inclusief om wijzigingen in relevante wetten en regelgevende vereisten weer te geven. Eventuele wijzigingen zullen geen invloed hebben op reeds geaccepteerde orders. 

Overdracht. Wij mogen onze rechten en verplichtingen onder deze Voorwaarden naar eigen goeddunken toewijzen, overdragen of uitbesteden aan een derde partij en wij blijven aansprakelijk voor het handelen en nalaten van een onderaannemer alsof het ons eigen handelen en nalaten was. 

U mag uw rechten of uw verplichtingen onder deze Voorwaarden alleen toewijzen, overdragen of uitbesteden aan een derde als wij hier schriftelijk mee instemmen..  

Rechten van derden. Dit contract is tussen u en ons. Geen derde partij zal het recht hebben om een van deze Voorwaarden af te dwingen, hetzij onder de Contracts (Rights of Third Parties) Act 1999  of   enige toepasselijke lokale wetgeving.  

Deelbaarheid. Elk van de paragrafen van deze Voorwaarden werkt afzonderlijk. Indien een rechtbank of relevante autoriteit besluit dat een van deze paragrafen onwettig of ongeldig is, komen partijen niettemin overeen dat de rechtbank moet trachten uitvoering te geven aan de bedoelingen van de partijen zoals weergegeven in de betreffende paragraaf, en dat de overige paragrafen volledig van kracht zullen blijven. 

Verzaking. Onze vertraging of ons verzuim om enig recht of enige bepaling van deze Voorwaarden uit te oefenen of af te dwingen, vormt geen verklaring van afstand van dat recht of die bepaling. 

Bevoegde rechtbank en toepasselijk recht voor consumenten. Deze voorwaarden worden beheerst door Belgisch recht en u kunt een rechtszaak met betrekking tot de producten aanhangig maken bij de Belgische rechtbanken. 

Bovendien kunt u, als u een consument bent en in de Europese Unie woont, een klacht indienen bij het door de Europese Commissie ontwikkelde "Online Geschillenbeslechting", om geschillen te beslechten die voortvloeien uit de verkoop van de aangeboden producten. U kunt toegang krijgen tot het online platform voor geschillenbeslechting op https://ec.europa.eu/consumers/odr/. 

Jurisdictie en toepasselijk recht voor zakelijke klanten.
Elk geschil of vordering voortvloeiend uit of in verband met een contract tussen ons of het onderwerp of de totstandkoming ervan (met inbegrip van niet-contractuele geschillen of vorderingen) wordt beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met het recht van België waarbij de rechtbanken van België hebben exclusieve bevoegdheid om dergelijke geschillen of vorderingen te beslechten. 

AEEA, batterijen en verpakkingsafval. Voor meer informatie over hoe wij voldoen aan de milieuvoorschriften, zie